Londen, UK, herfstvakantie 20 t/m 24 oktober 2019

23 oktober 2019 - London, Verenigd Koninkrijk

Maandag 21 oktober 2019

De wekker staat op 7:30 uur en langzaamaan komen we op gang. We ontbijten om 8:10 uur. Ze serveren hier echt English Breakfast, maar dat is aan ons niet echt besteed. Alleen Martijn eet echt op z'n Engels en de rest eet gewoon toast met kaas of jam. Dillan heeft Nutella mee en is daar heel blij mee.

Na het ontbijt gaan we op pad. Eerst naar Paddington Station om treinkaartjes voor de Underground te kopen. Ondanks dat we veel zullen gaan lopen, is de Underground wel heel erg makkelijk. We gaan als eerste naar King's Cross, waar Mara en ik op de foto van met het karretje van Harry Potter. We moeten wel even in de rij staan, zo'n ruim half uur, maar de foto's zijn ook wel erg grappig en de show erom heen is ook wel leuk.

Na een hele drukke Harry Potter winkel en een kop koffie /chocomelk bij de Starbucks gaan we op pad naar de St. Paul's Cathedral via Bank station, natuurlijk met de Underground. Het is dan nog een klein stukje lopen.

St. Paul's Cathedral is te duur om te bezoeken en daarom gaan we maar niet naar binnen. We lopen verder naar Monument Station en we zoeken een tentje om wat te eten. Dat wordt een broodjeszaak waar ze heerlijke broodjes serveren. Zelfs voor onze kids hebben ze een broodje kaas!!

En vanaf Monument Station gaan we naar Tower Hill om Tower of London te bezoeken. Echter, dat is ook rete duur. Daar zouden we zo'n 100 pond kwijt zijn om alleen al binnen te komen. Dat vinden we allemaal te veel. De buitenkant is mooi genoeg!

We lopen door naar de Tower Bridge. Wat is dat toch een plaatje!!! We lopen over de brug heen en weer een maken mooie foto's.

Dan lopen we terug naar Tower Hill en gaan via Embankment naar Piccadilly Circus, weet met de Underground. Daar zijn straatartiesten bezig. Het is echter niet heel veel stoeps, dus lopen we door. Dit keer door een deel van Soho, de Chinese wijk in Londen en dat is duidelijk te zien. Overal wel Chinese dingen aan de muren, hangend boven de straten en ga zo maar door.

We komen uit op Oxford Street, de winkelstraat en daar gaan we bij de Hema (!) wat drinken. Het is niet zo gezellig als in een pub, maar het lest de dorst, dus is het goed.

Dillan en ik zijn erg moe, mijn voeten doen ontzettend veel pijn van de blaren (handig die nieuwe schoenen...) en de spieren beginnen te verkrampen, dus wij gaan met de Underground vanaf Oxford Circus via Lancaster Gate naar het hotel. De rest gaat lopend terug, de fanatiekelingen 😁

Na wat te hebben gerust, gaan we 's avonds eten bij ASK Italia, een Italiaans restaurant. Het was erg lekker. Linsey en ik hadden tagliatelle, Dillan spaghetti en René en ander soort pasta. Om te smullen!!

Dan is het tijd om te gaan slapen. Eerst de kids plat (ze zijn vrij snel vertrokken) en wij lezen nog even wat op de kamer en schrijven het verslag van zondag. Dit kunnen we niet bij de hotelbar of in een gezellige lobby doen, aangezien het hotel erg karig is en dat is er gewoonweg niet. Er is een receptie met daarvoor een bank en 2 fauteuils en in de kelder en kleine ontbijtzaal. Het is absoluut geen 4 sterren waard, maar we moeten het er maar mee doen.

Rond 22:30 uur gaan wij ook slapen. Weltrusten.