Londen, UK, herfstvakantie 20 t/m 24 oktober 2019

23 oktober 2019 - London, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 22 oktober 2019

We gaan op tijd ontbijten. Vandaag wordt weer een lange dag.

Via Paddington Station gaan we naar Waterloo Station. Hoogtepunten vandaag zijn London Eye en Sealife.

Vanaf Waterloo Station is het een klein stukje lopen naar onze eerste stop: London Eye, het mega hoge reuzerad. Daar stappen René, Linsey, Martijn, Jettie en Mara in. Dillan en ik lopen door naar de tweede stop: Sealife. De Fast Track kaartjes waren veel duurder en totaal onnodig, want er stond praktisch geen rij. Jammer van het geld, maar binnen was het wel heel mooi. Veel mooie en grote vissen / haaien / zeeschildpadden / zeepaardjes etc. gezien.

René appt dat ze boven in London Eye staan, maar ik heb geen bereik beneden bij Sealife, dus dat komt veel later aan. Beide waren erg mooi!! Foto's volgen thuis wel.

Dan gaan we over de Westminister Bridge. Dillan en ik aan de ene kant, de rest aan de andere kant. Aan onze kant stond een Schot op een doedelzak te spelen. Erg leuk! We lopen verder langs het House of Parliament (met staking tegen Brexit) en de Big Ben. Beide staan helaas in de steigers. We gaan richting Westminister Abbey langs allemaal standbeelden : Churchill, Nelson Mandela, Gandhi en nog wat oudere standbeelden. Erg mooi. Bij Westminister Abbey hebben we niet eens naar de prijs gekeken haha, we zijn gewoon doorgelopen en hebben alleen de buitenkant bewonderd.

Via St. James's Park, waar Linsey heel nodig naar de wc moest en waar we dan ook zowat allemaal zijn geweest, zijn we naar Buckingham Palace gelopen. Het was er behoorlijk druk. En opeens kwamen er motoragenten langs die auto's bij het Victoria monument tegen hielden. Het zal wel een royal zijn. Verder kwamen er ook andere "deftige" mensen uit het paleis, geen idee wie dat waren.

Als we verder langs de paleistuinen lopen, zien we niets door het torenhoge hekwerk erom heen. We gaan richting Hyde Park Corner. Daar eten we een croissantje en via Wellington Arch lopen we naar Harrods. Net daarvoor bewonderen we de etalage van de McLaren auto's, René heeft de bestelling al gedaan....

Bij Harrods bekijken we de afdelingen speelgoed (klein beetje), Harry Potter en kerstafdeling. Ik hou nog een reteduur truitje maat 86 in mijn handen: 325 pond. Laat maar... Deze winkel is, net al McLaren, voor ons echt te duur!!

Vanaf Harrods / Knightsbridge gaan we met de Underground via South Kensington terug naar Paddington Station. In de hotelkamer rusten we. Vooral ik ben echt super vermoeid! Martijn en René gaan nog even naar Victoria voor een biertje. Daar hebben ze altijd de energie voor.

We eindigen deze dag bij Olivier Steakhouse. Wat een waardeloze tent! We werden ontzettend gepusht om te bestellen, er werd zelf aangegeven wat ik wel lekker zou vinden. Daarentegen duurde het eten weer lang voordat het er was. Ons voorgerecht, knoflookstokbrood, kregen we nadat we het een tweede keer hadden gevraagd tijdens het hoofdgerecht. Het vlees van mijn salade was zwart, er werd geen groente bij René's gerecht geserveerd (moest je apart bestellen). En dan zaten wij al krap, de volgende groep van 10 kwam er al aan, zij moesten aan onze tafels zitten.... Dus toen wij nog een toetje wilde, kregen we de kaart niet, werd er gezegd wat er was en daar kon je uit kiezen. Met de groep van 10 half in de deuropening, toch een toetje besteld en daarna bakkeleien over de rekening. René heeft er toch een bedrag afgekregen voor het zwarte vlees van mijn salade. En we stonden nog niet op of de tafel werd al klaar gemaakt voor de  groep van 10. Nee, hier komen we nooit meer!! Echt een vreetschuur waar je een nummertje bent!

Dan gaan we terug naar ons hotel, leg ik de kids plat en ga wat lezen. René en Martijn drinken nog een biertje bij Victoria en rond 22:00 uur ligt iedereen te slapen. Weltrusten!

1. E. A. de Jong:
    25 oktober 2019
    Een beetje laat gelezen. Wat een culturele reis.