Londen, UK, herfstvakantie 20 t/m 24 oktober 2019

21 oktober 2019 - London, Verenigd Koninkrijk

Zondag 20 oktober 2019

Mijn vader zou vandaag 74 zijn geworden. Het is 5:53 uur en ik sta er heel even bij stil. We gaan vandaag naar Londen. Ik ben er geweest met mijn moeder, maar niet met mijn vader. Hoe zou hij het hebben gevonden? Vast wel mooi. Ik ga het weer beleven, maar nu met mijn gezin en vrienden.

We moeten opschieten, snel broodje eten en wat drinken. Linsey heeft nog geen trek en Dillan wil graag alleen een ontbijtkoek. We stappen om 6:45 uur in de auto, aangezien we tussen 7:15 en 7:30 uur hebben afgesproken op P3 bij Schiphol met Martijn, Jettie en Mara. We zijn net onderweg als René erachter komt dat hij zijn portemonnee vergeten is en ik 'm niet gepakt heb (telefoon en paspoort natuurijk wel 😁). Snel terug naar huis en direct weer door. We zijn bij P3 om 7:30 uur, precies op tijd, alleen de rest zat er al vanaf 7:15 uur...

​​​​​​Snel naar Schiphol met de shuttlebus. Daar checken we de bagage in, M&M wat te weinig, wij wat te veel, maar gelukkig hoeven we niet bij te betalen. Nog even wat inkopen doen en dan door naar de gate. Daar zijn we ruim op tijd en we staan vooraan!

Het vliegtuig is echter vertraagd. We gaan pas om 10:35 uur de lucht in ipv 9:45 uur. Maar dat geeft niet. De gereserveerde bus in Londen gaat toch pad om 11:40 uur en na een rustige vlucht van heel kort, landen we om 10:45 uur lokale tijd. Vervolgens is de bus ook later. We gaan om 12:10 uur pas richting Paddington Station. We lopen het laatste stukje en komen goed aan bij het hotel.

Ons hotel heet Hyde Park Radnor Hotel en we zitten vlakbij het Hyde Park. We mogen onze kamers nog niet in (het is inmiddels 13:40 uur), want het is nog geen 14:00 uur. We zetten onze koffers in het hotel en gaan wat drinken in de pub Victoria. Het is daar heel gezellig, maar ik wil op een gegeven moment wel naar de kamer. Ik ben moe en wil wat rusten.

Aangezien we dicht bij het Hyde Park zitten besluiten we na het uitpakken van de koffers een rondje daar te gaan lopen. Het is droog, beetje bewolkt, maar verder prima. In het Hyde Park leven ontzettend veel (grijze) eekhoorns. Heel schattig om te zien. Verder hebben we het Princess Diana Memorial Fountain gezien, bij het Peter Pan standbeeld met Peter Pan gebeld en heel veel zwanen, ganzen en eenden gevoerd zien worden.

Dan lopen we terug naar het hotel om te bedenken wat we met het eten willen gaan doen. De kids stemmen voor Mc Donalds en daar gaan we dan ook naar toe. Na deze vette hap gaan we nog een rondje lopen in de buurt van Paddington Station en dan is het tijd voor ons bedje. René en Martijn gaan eerst nog even naar de pub om de hoek en de kids gaan plat. René en ik liggen er daarna ook snel in. Het is inmiddels 21:00 uur (!) ... Gevloerd door de drukke dag liggen we uitgeteld in bed. Weltrusten.

1. E. A. de Jong:
    22 oktober 2019
    Goed van start gegaan. Op naar het vervolg..😘