22 augustus 2019 Le Chateau des Marais Chambord

23 augustus 2019 - Wormerveer, Nederland

Het is 7:00 uur als mijn wekker gaat. Ik besluit nog even 20 minuten langer te blijven liggen. De nacht heeft me niet veel slaap gegund, maar straks kan ik lekker in de auto slapen.

We pakken de laatste dingen in, frissen ons op, ruimen het beddengoed op en smeren brood en zetten thee en koffie.

Als dan de laatste dingen zijn ingepakt, kunnen we de auto in een begint de terugreis echt. We gaan weer terug naar Nederland, terug naar een normaal ritme, volgende week weer gewoon school en werken.

Maar nu hebben we eerst nog zo'n 600 kilometer voor de boeg...

Helaas moet ik na een uur al naar de wc. Dat wordt dus de eerste stop rond 10:00 uur. We eten meteen wat, zo vroeg eten zijn we niet meer gewend haha.

Als we in Parijs rijden, gaan de over de Perepherique Est en zien we links voor ons de Eiffeltoren. Linsey en Dillan zijn helemaal blij dat ze die ook nog even gezien hebben.

​​​​​​We stoppen nog een keer voorbij Parijs rond 12:30 uur en lunchen meteen. Dillan en ik horen een man 'Hollanders' roepen en ik zeg 'Klopt!'. Zij hebben het spelletje bedacht 'Kijken wie een Nederlander is door langs iemand te lopen en Hollander te roepen als je denkt dat het een Nederlander is'. En het werkt blijkbaar haha. Hij kwam overigens uit Amsterdam en was opgegroeid in Zaandam. De wereld is weer klein.

​​​​​​Als we weer rijden, val ik heerlijk in slaap. Ik mis dus zo'n 100 km van de reis. Dat vind ik zo fijn van auto rijden haha.

We rijden deze keer door Antwerpen om file te vermijden. Het maakt echter niet veel uit denk ik, want vertraging hebben we toch wel.

Dan doen we nog 1 stop vlakbij de grens van België/Nederland om goedkoper te tanken en dan rijden we via de AH in Koog aan de Zaan naar huis waar we om 18:07 uur aankomen.

Er vakantie zit er op, het opruimen begint. We hebben een heerlijke vakantie gehad met de dingen doen die we wilden doen. Op naar de volgende vakantie!!

1. E. A. de Jong:
    23 augustus 2019
    Kunnen jullie weer op terug kijken. 😘