20 augustus 2019 Le Chateau des Marais Chambord

20 augustus 2019 - Muides-sur-Loire, Frankrijk

Ik kom weer met heel veel pijn uit mijn bed. Oh wat verlang ik naar mijn eigen bedje!! Het is pas 8:45 uur. Als ik net goed en wel op mijn tablet een spelletje speel, komt Linsey uit bed, niet veel later gevolgd door haar broer. Ik speel inmiddels al een spelletje patience met Linsey en ze kan het niet winnen van me (hihi).

Dan gaan we met zijn drieën brood halen. René is ook wakker geworden en na het ontbijt gaan we naar het klimpark Leo Parc Aventure bij Orleans. René en Linsey gaan in dit park klimmen in bomen. Dillan en ik gaan wel mee, maar we gaan bij het strandje een zandkasteel met gracht bouwen, je moet toch wat.

Voor de zekerheid neem ik ook mijn tablet, de telefoons, puzzelboeken en speelkaarten mee, en dat is maar goed ook! Het strandje bestaat uit een stukje zand met heel veel begroeiing. Dus dat zandkasteel kunnen we op onze buik schrijven. We lopen dan maar even door het bomenbos en zien Linsey omhoog klauteren in een touwennet. René gaat daar later achteraan. Ik maak wat foto's en dan gaan Dillan en ik naar het beginpunt waar je kan zitten en wat kan eten /drinken.

We spelen een potje patiencen en ik win. We hebben bekijks, want het is natuurlijk wel vreemd dat je aan een restauratietafeltje gaat zitten en een kaartspelletje gaat doen. Maar daar trekken wij ons niets van aan. Zo switchen we van kaarten naar tablet / telefoon en weer naar kaarten.

Het wordt steeds drukker bij het klimpark en Linsey en René vinden het heel erg leuk! Ze doen 5 rondes. Het zijn verschillende kleuren parcours en als laatste doen ze de paarse, de 2 na moeilijkste en hoogste. Erg knap voor een grietje van 10 jaar hoor!! Linsey is echt nergens bang voor.

Het is inmiddels 17:45 uur en we gaan weer naar huis. Daar wacht het zwembad. René gaat met Linsey heen en even later volgt Dillan. Ik blijf bij de caravan om eten voor te bereiden (René kookt straks weer! 🥳🥳🥳).

Na het eten krijgt René last van zijn knie. Vreemd, het zal wel spierpijn zijn en na het douchen zal het wel over zijn. Maar nee, het blijft aanhouden en hij kan niet goed staan op zijn been. Dat ziet er niet mooi uit. Hopelijk gaat het morgen en zeker overmorgen beter!!!

Dillan en ik gaan nog even badmintonnen. Linsey neemt het even later van me over en daarna spelen Dillan en ik nog een aantal potjes patiencen. Hij kan het echter niet winnen van me 😜

Als Linsey gedoucht is, gaan de kids op tijd naar bed. We moeten weer een beetje richting ritme van school komen en van 22:30 uur in 1 keer naar 20:00 uur is een beetje een te grote sprong. Dus rond 22:00 uur liggen de kids plat en gaat René ook plat (lezen in bed 🤔).

Ik schrijf nog even mijn verhaaltjes af en volgt dan ook hun voorbeeld! Weltrusten.

1. E. A. de Jong:
    21 augustus 2019