19 augustus 2019 Le Chateau des Marais Chambord

20 augustus 2019 - Muides-sur-Loire, Frankrijk

Ik ben weer vroeg wakker: 8:30 uur. Ik ga er uit en lees mijn boek Pegasus van Danielle Steel uit. Mooi boek over een man die, omdat zijn voor hem onbekende moeder Joods is, begin WO II Duitsland moet ontvluchten. Hij krijgt 2 Lippizaners en 6 Arabieren van een vriend mee en gaat bij het circus in Amerika. Veel verdriet, maar een mooi eind.

Na het ontbijt maken we ons op voor Orleans. De autorit erheen duurt ongeveer 3 kwartier. We rijden binnendoor en vermijden daarmee dus de snelweg (en sparen geld uit😜).

In Orleans gaan we eerst naar het station, want daar wil Dillan kijken. Het station van Orleans is niet groot, er komen 7 sporen binnen. Het is het eindstation, net als Den Haag. Er is ook een piano en Linsey speelt de vlooienmars. Verder is de wc daar erg geduldig haha, we hadden allemaal hoge nood!

Daarna rijden we door naar de kathedraal van Orleans. Wat een gebouw!! Echt supergroot 😲
En wat mooi van binnen. De entree is gek genoeg gratis. We lopen een rondje, maken ontelbare foto's (en whatsappen die naar de oma's), steken natuurlijk een kaarsje aan en bewonderen de buitenkant nogmaals door een rondje er omheen te lopen. We vragen ons af welke groter was, deze of de Notre Dame in Parijs. Zo te lezen op internet, Parijs.

We gaan ook nog even op zoek naar het huis van Jeanne d'Arc. Zij heeft een belangrijke rol gespeeld bij het beleg van Orleans. En blijkbaar heeft ze daar dus gewoond. Ook bekijken we nog het beeld van haar op het plein. Linsey is aardig onder de indruk van deze 19-jarige dame die maar zo kort heeft geleefd, maar wel heel belangrijk was in de Franse geschiedenis.

Nadat we wat hebben gedronken op het plein en een toilet hebben opgezocht, zijn we weer naar huis gegaan. Orleans is een mooie stad!

We eten 's avonds weer pasta, want dat is wel zo gemakkelijk. Ik snijd de groenten en René kookt weer. Erg fijn hoor, de hele vakantie niet te hoeven koken!

Na het eten badmintonnen we nog even en dan is het weer tijd voor ons bedje! Weltrusten.