15 augustus 2019 Le Chateau des Marais Chambord

19 augustus 2019 - Muides-sur-Loire, Frankrijk

Na het ontbijt van rond 10:00 uur, zoals bijna elke ochtend hebben René, Linsey en ik geprobeerd boodschappen te doen, maar alle winkels zijn dicht, omdat het Maria Hemelvaart is. Lekker dan... Maar goed dat we al eten in huis hebben. We missen alleen lactosevrije melk voor Linsey en mij. We zijn zelfs naar Blois gereden, maar helaas.

Dillan is thuis gebleven. Bram is vandaag voor het laatst, morgenochtend gaan ze weer naar huis en Dillan wil lekker met Bram skelteren. Ze gaan hun gang maar 😉

Na de lunch hebben zijn René, Linsey en ik op zoek gegaan naar Le Chateau Chantecaille. Het moet ergens richting Herbilly zijn, maar we kunnen het niet vinden. We rijden door Courbazon en Avaray en in het laatste dorpje zien we nog Le Chateau Avaray. Echter, dit is privé bezit, dus kunnen we er niet in.

We rijden terug naar de hoofdweg en we zien het bord voor Le Chateau Chantecaille weer. We gaan het nog een keer proberen en via maps vinden we de juiste weg, maar het kasteel zien we niet. Helaas.

Dan gaan we terug naar de caravan en Dillan is net klaar met spelen met Bram. Bram gaat met Deborah en Noor naar de McDonald's voor hun laatste maal in Frankrijk.

Linsey wil graag badmintonnen, dus ga ik met haar badmintonnen. Dillan gaat met René badmintonnen. Gezellig zo'n sportief gezin hahaha.

Wij eten vanavond zelfgemaakte pasta (macaroni) met witte saus. Dit smaakte deze keer niet zo, maar goed, het vult en het is eetbaar.

's Avonds is er geen pool party, maar omdat het een feestdag is, is er vanavond vuurwerk. Dillan wil er graag heen, maar als het tijdstip nadert, wordt Dillan steeds zenuwachtiger. Rond 22:50 uur gaat de muziek even uit en daarna weer aan. Linsey wordt wakker en mag met René naar voren om het vuurwerk te bekijken. Ik blijf bij de caravan en dat is maar goed ook, want Dillan ligt te huilen in zijn bed. Hij heeft zich zo druk over het vuurwerk lopen maken dat hij de spanning niet meer de baas is en in tranen uitbarst. Ik troost hem en hij gaat even met koptelefoon een filmpje kijken, zodat hij afgeleid is. De knallen zijn echt heel hard en tussen de bomen door kan ik wat van het spektakel meekrijgen.
Ik heb geen behoefte om naar voren te lopen 😁

Als het vuurwerk is afgelopen, zie ik dat Bram weer terug in de tent is. Ik loop met Dillan naar hem toe om afscheid te nemen, want Dillan slaapt morgen uit.

René en Linsey komen ook terug en Linsey gaat weer plat. Ook Dillan gaat naar bed, het is inmiddels 23:30 uur.

Wij volgen niet veel later. We moeten morgen weer vroeg op.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl